■사용하려면, 새로운 "사용자화됨" 세계 유형을 선택하고, 아래에 있는 "사용자화" 버튼을 누르십시오.
■세계를 사용자화하려면 4개의 페이지를 완성해야 합니다.
■1페이지: 구조물 생성, 호수 생성, 특정 구조물의 크기, 그리고 바이옴의 유형과 크기, 그리고 해수면을 사용자화합니다.
■여기에는 다른 환경 요소들 뿐 아니라 구조물 생성 옵션을 통해 구조물이 스폰될 때 영향을 미치는 17개의 사용자화 옵션이 있습니다. 이들 중 몇몇 프리셋은 Yes/No를 입력하거나 슬라이더로 조작합니다.
■해수면 높이를 조정하고 토글하여 마을, 사원, 던전, 물 호수, 용암 호수, 유적, 폐광과 협곡 생성 유무를 결정하고, 슬라이더를 조정하여 물 호수, 용암 호수, 그리고 던전 희소성을 조정하며, 토글하여 바다를 용암 바다로 변경하고, 슬라이더를 통해 바이옴 선택이나 바이옴 혹은 강의 크기를 결정합니다.
■2페이지: 흙, 자갈, 화강암, 섬록암, 안산암, 석탄, 철, 금, 레드스톤, 다이아몬드와 청금석 등과 같은 원석의 분포를 사용자화합니다.
■희소성, 수직 범위와 광맥의 크기를 조정합니다.
■3 & 4페이지: 지형 생성에 대한 정교한 사용자화를 지원합니다.
■여기에는 마인크래프트의 지형 생성기에 영향을 주는 데 사용할 수 있는 16가지의 사용자화 옵션이 있습니다. 이 설정은 슬라이더를 움직이거나 특정한 값을 직접 입력함으로써 변경할 수 있습니다.
■X/Y/Z에 대한, 울퉁불퉁한 정도의 기준을 설정합니다. 값이 클수록 지형이 부드러워집니다.
■바이옴의 규모/깊이에 대한 가중치와 바이옴의 규모/깊이의 상쇄치를 통해 지형이 바이옴의 기본 높이 설정에 따라 수직적으로 확장되거나/압축됩니다.
■높은 쪽과 낮은 쪽의 규모의 제한을 통해 지형을 구멍이 없거나/구멍이 많이 뚫려 있도록 할 수 있습니다. 이는 당신이 입력한, 서로 얼마나 가까운지에 대한 값에 기반합니다.
■높이 늘이기를 통해 지형을 위쪽으로 끌어올릴 수 있습니다. 값이 작을수록 더 극한으로 끌어올려집니다.
■높이 규모, 좌표 규모, 기초 깊이 크기, 노이즈 깊이 지수, 노이즈 깊이 규모에 대한 값
■여기에는 일곱 개의 프리셋이 존재합니다:
■Water World, Isle Land, Caver's Delight, Mountain Madness, Drought, Caves of Chaos, Good Luck
■여기에는 대부분의 페이지를 무작위의 다양한 값으로 설정하는 버튼이 존재합니다.
■server.properties나 세계 데이터에는 완전한 평지 프리셋에 'generator-settings' 문구를 넣어서 사용합니다.
■사용자화됨 세계 유형이 선택되면 구조물 생성 버튼은 사라집니다.
■명령어
■/worldborder <set|center>
■/worldborder set <sizeInBlocks> [timeInSeconds]
■가장자리의 크기를 설정하는 데 사용됩니다. 첫 번째 인수는 가장자리의 크기를 설정하며 두 번째 인수는 가장자리가 확장되거나 줄어드는 속도를 설정합니다.
■/worldborder center <x> <z>
■가장자리의 중심점이 어디에 놓일지를 설정합니다.
■게임 규칙
■randomTickSpeed [value]
■무작위 틱이 얼마나 자주 나타날지를 조정하는 새로운 게임 규칙입니다. 식물이나 작물이 얼마나 빠르게 자라는지, 얼마나 좀비 피그맨이 포탈에서 스폰되는지, 얼마나 빠르게 경작지가 갱신되는지, 얼마나 빠르게 잔디와 균사체가 자라나고 쇠퇴하는지, 또는 그 외의 것들에 대해 영향을 미칩니다.
■만일 0으로 설정되면, 랜덤 틱은 절대로 나타나지 않습니다.
■기본값은 3으로 설정되어 있습니다.
■스플래시
■"Now With Multiplayer!"
■"Very influential in its circle!"
변경된 사항
■세계 가장자리
■기본적인 세계 가장자리는 이제 보이지 않는 기반암 장벽 대신 애니메이션이 있는 텍스쳐를 가집니다.
■이제 세계 가장자리 밖에는 아무 것도 없습니다.
■/worldborder를 통해 변경하며 이를 통해 플레이어가 특정한 지역 밖을 벗어나는 것을 방지할 수 있습니다.
■기본값으로 6천만으로 설정되어 있고 (+3천만에서 -3천만까지), 네더에서는 8로 나누어집니다.
■몹과 플레이어는 이를 통과할 수 없으며, 가장자리 밖에 있으면 피해를 입습니다. 그러나, 미래에는 당신이 뜻하지 않게 밖에 있는 자신을 발견할 경우 안쪽으로 들어올 수 있게 될 것입니다.
■서버 아이콘
■세 개의 버튼과 함께 표시됩니다.
■위와 아래 모양 화살표를 통해 서버의 순서를 조정할 수 있습니다.
■세 번째 버튼을 통해 서버에 접속합니다.
■이제 기본 서버 아이콘이 존재합니다.
■알 수 없는 리소스 팩 아이콘과 동일합니다.
■엔더 진드기
■새로운 모델(현재 버그가 존재함).
■F3 디버그 화면
■모든 블록들은 이제 F3 디버그 화면의 오른쪽에 있는 상태 표시를 갖습니다.
■블록 상태
■남은 블록들이 BlockStates를 사용하도록 변환되었습니다.
■성능을 개선했습니다.
■몇몇 블록의 id/메타데이터 조합이 이로 인해 망가지므로, 모든 면이 껍질인 통나무는 그대로 유지됩니다.
새로운 스냅샷과 런쳐는 런쳐 실행 시 자동으로 업데이트되므로, 매 스냅샷이 나올 때마다 다시 다운로드할 필요는 없습니다.
Additions
■Customized world type
■Highly customisable terrain generation.
■To use, select the new 'customized' world type, and then press the 'customize' button beneath.
■There are 4 pages to customize the world:
■Page 1: customizes generation of structures, chance of lake generation, size of certain structures, and biome type and size, and sea level.
■There are 17 customization options which affect whether generated structures will spawn in, as well as other environmental factors. Some of these presets are Yes/No inputs or sliders.
■Sea level height, toggles for cave, village, temple, dungeon, water lake, lava lake, stronghold, mineshaft and ravine generation, sliders to control water lake, lava lake and dungeon rarity, toggle to turn oceans into lava oceans, biome selection, biome and river size sliders.
■Page 2: customizes the ore distribution for dirt, gravel, granite, diorite, andesite, coal, iron, gold, redstone, diamond and lapis.
■Rarity, height range and vein size.
■Pages 3 & 4: Expert customization of the terrain generation.
■There are 16 customization options which can be used to affect various aspects of Minecraft's terrain generator. These can be changed by moving sliders or by typing in values directly.
■Main Noise Scale X/Y/Z to smooth out terrain, larger values for smoother terrain.
■Biome scale/depth weight and Biome scale/depth offset to stretch/squash terrain vertically based on the biomes default height settings.
■Upper/lower limit scale to make terrain more solid/riddled with holes, depending on how close the values are to each other.
■Height Stretch to pull terrain upward, with smaller values causing more extreme stretching.
■Water World, Isle Land, Caver's Delight, Mountain Madness, Drought, Caves of Chaos, Good Luck
■There is a button for most pages to randomize the various values.
■Uses the 'generator-settings' string known from superflat presets for server.properties and world data.
■Generate Structures button disappears when selected.
■Commands
■/worldborder <set|center>
■/worldborder set <sizeInBlocks> [timeInSeconds]
■Used to set size of border, the first argument sets the size of the border and the second sets the speed of the border to expand or shrink
■/worldborder center <x> <z>
■Sets the center of where the border will be placed
■Gamerules
■randomTickSpeed [value]
■A new gamerule that controls how often a random tick occurs. Influences how fast plants and crops grow, how fast zombie pigmen spawn from portals, how fast farmland updates, how fast grass and mycelium grow and decay and more.
■If set to 0, random ticks never occur.
■Set to 3 by default.
■Splash
■"Now With Multiplayer!"
■"Very influential in its circle!"
Changes
■World borders
■The default world border is now an animated texture rather than an invisible bedrock barrier.
■There is now nothing beyond the world border.
■Can be changed with /worldborder to prevent players from leaving the specified area.
■Is set at 60 million by default (+30 million to -30 million), divided by 8 for the nether.
■Mobs and players can't pass through it and take damage when outside, however, in the future you will be able to go back inside if you accidentally find yourself outside.
■Server icons
■Display with 3 buttons.
■Up and down arrows to move the servers' order.
■Third button is to join the server.
■There is now a default server icon.
■Resembles the unknown resource pack icon.
■Endermites
■New model (currently bugged).
■F3 debug screen
■All blocks now have their info displayed on the right hand side of the F3 debug screen.
■Block states
■Converted the remaining blocks to use BlockStates.
■Improves performance.
■Some block id/metadata combinations might be broken by this, though all-sided logs will be kept.