■죽음 메시지를 비활성화시키는 팀 점수판 속성이 추가되었습니다: /scoreboard teams option <이름> deathMessageVisibility에, never[각주:1], hideForOtherTeams[각주:2], hideForOwnTeam[각주:3], always[각주:4] 설정값 중 하나를 입력합니다.
■/scoreboard players 명령어는 NBT 데이터에 의해 필터링할 수 있습니다.
■스켈레톤
■늑대에게 공격을 받을 때, 반격하지 않고 도망칩니다.
■늑대
■늑대가 양을 자동으로 공격하는 것처럼 스켈레톤 역시 자동으로 공격할 것입니다.
■크리에이티브 모드
■크리에이트브 모드에 있는 플레이어들은 이제 무적 상태인 엔티티에게도 피해를 입힐 수 있습니다.
■그림 & 아이템 액자
■아이템 액자와 그림에 대해서 위치를 처리하는 방법이 보다 개선되었습니다.
■명령어
■/clone
■가벼운 개량사항이며, 더욱 신뢰성을 높여야 합니다.
■블록 모델
■더 많은 블록으로 변환됩니다: 레드스톤 중계기, 레드스톤 비교기, 침대, 깔때기, 문, 수박/호박 줄기, 케이크 그리고 연꽃잎
■단축에 대해 22.5도의 각도로 회전할 수 있습니다.
■모델이나 블록 모델 에 국한되지 않을 뿐 아니라, 각각의 블록의 변종 모델에서도 우위에 있을 수 있습니다.
■UUID
■모든 플레이어의 목록들은 UUID 기반으로 자동으로 변환됩니다.
■거래
■참이나 거짓으로 설정하여 주민들과의 거래가 경험치를 지급할 것인지에 대해서 설정하는 새로운 NBT 태그인 rewardExp가 추가되었습니다.
■포션 툴팁
■NBT 태그의 HideFlags가 이제는 포션의 특수 효과를 숨기는 5번째 비트(32의 값)을 가집니다.
수정된 사항
■다양한 아이템에 stat.useitem을 사용할 수 있도록 변경되었습니다.
■음식, 우유, 포션, 활, 당근 낚싯대, 낚싯대가 stat.useitem을 기반으로 작동합니다.
■빈 양동이의 stat.useitem 인수는, 물이나 용암을 퍼낼 때는 사용되지만 젖소에서 우유를 짤 때는 사용되지 않습니다.
■방어구, 끈, 안장, 길들이기, 교배하기, 용암과 물 양동이, 그리고 나무 그릇은 여전히 stat.useitem을 기반으로 작동하지 않습니다.
■아이템 액자와 그림에 대한 영역 상자를 수정했습니다. 이제, 그들은 더 이상 겹치지 않습니다.
■많은 엔티티들에 대해서 디버그용 영역 상자를 렌더링하던 것을 수정했습니다.
■커맨드 블록의 /blockdata 명령어에서 잠재적인 "무한" 반복 문제가 수정되었습니다.
새로운 스냅샷과 런쳐는 런쳐 실행 시 자동으로 업데이트되므로, 매 스냅샷이 나올 때마다 다시 다운로드할 필요는 없습니다.
Additions
■Statistics
■stat.crouchedOneCm
■Detects how many cm the player has moved while crouching
■stat.sprintedOneCm
■Detects how many cm the player has moved while sprinting
■stat.timeSinceDeath
■Detects how much time has passed (in ticks) since the player's last death
■Gamerule
■showDeathMessages
■Toggles whether or not death messages are visible (in chat)
Changes
■Scoreboard
■Testing for scores now also works in @e entity selector
■Added scoreboard team property to disable death messages: /scoreboard teams option <name> deathMessageVisibility with options never, hideForOtherTeams, hideForOwnTeam, always
■Command /scoreboard players can now filter by NBT data
■Skeletons
■Flee when being attacked by wolves, instead of fighting back
■Wolves
■Will now attack skeletons automatically, like how they attack sheep automatically
■Creative Mode
■Players in creative mode can now damage entities even if they are flagged invulnerable
■Paintings & Item Frames
■Improved position handling of item frames and paintings
■Commands
■/clone
■Minor tweaks to make it more reliable
■Block Models
■Converted more blocks: repeaters, comparators, beds, hoppers, doors, melon/pumpkin stems, cake and lily pads
■Rotation can now be done in increments of 22.5 degrees on a single axis
■Being able to override not just a model, not just a block's model, but an individual block variant's model
■UUID
■All player lists will now be converted to be UUID-based automatically
■Trading
■A new NBT tag rewardExp, which can be set to true or false, that controls villagers giving xp for trading
■Potion tooltips
■The NBT tag HideFlags now has a 5th bit (value of 32) that hides potion special effects
Fixes
■Fixed stat.useItem for many items
■Foods, milk, potions, bows, carrots on a stick, fishing rods work with stat.useItem
■Empty buckets augment stat.useItem when used to pick up water or lava, but not when milking a cow.
■Armors, leads, saddles, taming, breeding, lava and water buckets, and wooden bowls still don't work with stat.useItem.
■Fixed bounding boxes of item frames and paintings, they can't overlap anymore
■Fixed debug rendering of bounding boxes for many entities
■Fixed potential "infinite" recursion issue with the /blockdata command in commandblocks
■MC-2053 – Inconsistent door texture
■MC-3450 – While lying in bed nearby mobs will look above the player
■MC-11681 – Players' nameplates are too low while sleeping in beds
■MC-31047 – Use Item Stat Corresponds to Left-click, Not Right-click
■MC-44851 – Wither cant be killed with /kill while invulnerable
■MC-45375 – Improper Cake Texture
■MC-46207 – Phantom floating mobs are generated by any spawner (including natural dungeon spawners)
■MC-46223 – @a, @p, @e or @r doesn't include dead player
■MC-46428 – Armor Doesn't Hide for the player himself In Spectator
■MC-46430 – Spectator mode can throw item in every place, but can't take them
■MC-46596 – In spectator mode, mobs can still follow the player
■MC-47028 – @e selector does not accept scoreboard parameters in non-player entities.
■MC-47431 – Hand shifts to the side when crouching/sneaking
■MC-47571 – Fishing line casts below the Player
■MC-47646 – Player 2 blocks higher when sleeping in bed and noclip
■MC-47656 – Other Player's arms aren't moving when watching them mining/placing blocks
■MC-47696 – Block sounds are distorted if walking with left and right keys
■MC-47744 – Cannot disable experience from villager trades
■MC-48160 – Cannot hide potion effect tooltips using HideFlags
■MC-48372 – Crash when using /clone on complex structure (command block and pulser)
■MC-48476 – Falling sand doesn't display when summoned
■MC-48503 – Placing a Sign with NBT Tags doesn't apply the tags to sign
■MC-48512 – Vines no longer have a back face texture
■MC-48544 – Baby cow eye height is misplaced and causes them to suffocate in 1-high areas
■MC-49057 – command block T flip flop (command crash game)
■MC-49142 – /fill wrong comparator output
■MC-49305 – Server Scoreboard "36>16" Bug
■MC-49375 – Brewing Stand CTRL+Middle Click Copy Derp