■추가적인 무늬: 크리퍼 얼굴, 해골과 교차된 뼈 모양, 벽돌 모양, 꽃 모양을 만들 수 있습니다. - 염료를 사용하지 않고, 모양을 만들면 검은색으로, 염료를 사용하면 염료의 색으로 염색되어 나옵니다. (사용 아이템: 크리퍼의 머리, 위더 스켈레톤의 머리, 벽돌 블록, 데이지 꽃)
■각기 다른 모양을 만들 수 있는 33개의 조합법이 있습니다.
■최대 6면을 각기 다른 색으로 염색할 수 있습니다.
■벽에 걸 수도, 땅에 꽂을 수 있습니다. (플레이어가 서있는 방향으로 현수막이 꽂힙니다.)
■바람에 흔들립니다.
■빈 현수막과 무늬가 새겨진 현수막을 조합대에 올려놓으면 빈 현수막에 동일하게 무늬가 새겨집니다.
■가마솥에 최근에 작업한 무늬를 제거할 수 있습니다.
■NBT tags
■새로운 Silent 엔티티 태그가 생성되었습니다.
■1로 설정하면, 해당 엔티티의 일반적인 소리, 고통 소리와 같은 소리를 끌 수 있습니다.
변경된 사항
■명령어
■/summon
■/summon 명령어는 /summon LightningBolt 로 번개를 소환할 수 있습니다.
■몹 머리
■이제 크리퍼, 스켈레톤, 좀비 머리를 서바이벌 모드에서 제작할 수 있습니다.
■크리퍼, 스켈레톤, 위더 스켈레톤, 좀비들이 충전된 크리퍼의 폭발로 죽었을 때, 자신의 머리를 떨어뜨립니다. 위더 스켈레톤의 머리는 드문 확률로 떨어집니다.
■머리의 크기가 커져서 머리를 쓰면, 더 이상 스킨이 삐져나오지 않습니다.
■플레이어와 몹의 머리가 인벤토리에 들어있을 때, 손에 들고있을 때의 아이템 형태가 사실적인 머리로 변경되었습니다.
■비디오 설정
■64비트 자바를 사용하는 플레이어는 렌더링 거리를 최대 32까지 설정할 수 있습니다.
■2GB의 여유 램이 필요합니다.
■고급 OpenGL사용 설정이 제거되었습니다.
■성능 개선
■청크 분류를 재작성하였습니다.
■렌더링 된 항목이 보이지 않는 문제를 막기위해, MCPE의 시각적 컬링 코드를 이식했습니다.
■성능을 저하시키던 청크를 재설정하였습니다.
■조명
■검은 점 현상을 완벽하게 개선하였습니다.
■현상이 고쳐지기 위해서는 새로운 세계를 열어야합니다.
■F3 디버그 화면
■이제 얼마나 많은 청크가 렌더링되었는지 보여줍니다. 현재 청크 그리고 시야에 보이지 않는 청크의 렌더링 현황과 OpenGL 버젼, 화면 크기, 어떤 GPU를 사용하고 있는지를 보여줍니다.
■MC-62379 – 스포너(던전, 유적등등...)가 세계 가장자리에서도 몹을 스폰하던 것.
■MC-62419 – Hopper: java.lang.IllegalArgumentException: Cannot get property bcy{name=half, clazz=class ats, values=[upper, lower]} as it does not exist in bch{block=minec
■Can be worn as head gear - but only using commands
■Over 4006 possible combinations
■Crafted like a sign, just with one color of wool instead of planks
■Can be stacked to 16
■Most patterns are created by arranging dyes in certain ways around a banner on a crafting table
■Additional patterns: creeper, skull & crossbones, brick, and flower - making these without dyes will result in a black pattern, use dyes to get different colors (items: creeper skull, wither skeleton skull, brick block, oxeye daisy)
■33 crafting recipes which produce different patterns
■Up to 6 layers of patterns possible
■Can be placed on walls or on the ground (16 rotations possible)
■Sway with the wind
■Can be cloned by crafting them together with a blank banner
■Top-most layer can be removed using cauldrons
■NBT tags
■New Silent tag for entities
■Setting to 1 disables sound produced by that entity, such as idle and hurt sounds.
■Made Creeper, Skeleton and Zombie Heads available in survival
■Creepers, Skeletons, Wither Skeletons, and Zombies drop their heads when killed by charged creepers. Wither Skeletons continue to have heads as rare drops.
■Skulls worn on heads are now bigger so the 2nd skin layer no longer peaks through
■Player and mob heads in inventories and held by mobs/players now display the actual head
■Video Settings
■Render distance slider now goes up to 32 when using 64-bit Java
■Requires 2 GB of allocated RAM
■Removed Advanced OpenGL
■Performance improvements
■Rewrote chunk sorting
■Ported over the visibility culling code from MCPE to avoid rendering invisible stuff
■Threaded chunk rebuilds
■Lighting
■Completely fixed black spots
■You will need to re-load old worlds for them to be fixed
■Now displays how many chunk sections are being rendered currently and how many chunk sections are out of view in percent, the OpenGL version, display size, vendor and GPU
■"Vanilla" added to the version number. eg: "Minecraft 14w30b (14w30b/Vanilla)"
■"Presumably this will say something different if modded. No mods (or even APIs) currently exist for versions this recent.
■F3+H tooltips now show how many NBT tags an item has
■MC-62379 – Spawners (dungeons, strongholds, etc...) can spawn mobs outside of worldborder
■MC-62419 – Hopper: java.lang.IllegalArgumentException: Cannot get property bcy{name=half, clazz=class ats, values=[upper, lower]} as it does not exist in bch{block=minec