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마인크래프트 2012년 41주 첫번째 업데이트입니다.
스냅샷 버전은 1.4입니다.
2012년 10월 11일에 발표되었습니다.
변경된 기능
■수리, 합치기와 아이템 이름을 짓기 위한 새로운 모루 블록이 추가되었습니다.
■서로 다른 세 가지 손상 상태: 모루, 약간 손상된 모루, 매우 손상된 모루
■모루는 도구와 방어구뿐만 아니라 어떤 아이템이든 이름 변경이 가능합니다.
■이름이 변경된 놓을 수 있는 아이템은 만일 놓였을 경우 이름을 유지하지 않습니다.
■모루는 인챈트를 합칠 수 있습니다.
■두 가지 서로 다른 인챈트를 가진 아이템은 두 가지 인챈트를 모두 가진 하나의 아이템으로 바뀝니다.
■같은 인챈트를 가진 아이템은 레벨이 같을 경우 인챈트의 레벨이 올라가고, 그렇지 않을 경우는 가장 높은 인챈트가 적용됩니다.
■어떤 인챈트는 공존할 수 없기 때문에 합치는 과정에서 소실될 수 있습니다. (예: 날카로움 I + 강타 I)
■첫 번째 아이템이 우선적입니다.(두 번째 아이템의 인챈트가 소실됩니다.)
■모루는 모래, 자갈, 그리고 드래곤 알과 같이 떨어집니다.
■몹에게 떨어질 때, 모루는 떨어진 거리에 따라 데미지를 가합니다.
■"대화 설정"이 "멀티플레이 설정"으로 이름이 변경되었습니다.
■이전의 대화 설정 메뉴를 포함합니다.
■망토 소유자를 위해 게임 내에서 망토를 숨길 수 있는 옵션이 제공됩니다.
■디버깅 기능의 약간의 수정
■F3+H는 이제 도구와 방어구 등의 손상된 아이템의 내구도를 표시하며, 지도에서는 확대 수준을 표시합니다.
■이제 f값에서 플레이어가 향하는 기본적인 방향을 표시합니다.
■F3 오버레이에서 표시되던 파이 차트는 이제 역으로 shift+F3를 해야 보여집니다.
■몹들은 더 이상 크리에이티브 모드의 플레이어에게 적대적이었던 것을 수 초가 지나도 잊지 않습니다.
■크리퍼는 이제 편집된 몹 스포너와 NBT 태그(ExplosionRadius & Fuse)에 의해 사용자화된 폭발 범위와 퓨즈 타이머를 가질 수 있습니다.
■신호기가 부여하는 포션 효과는 이제 덜 거슬리는 반투명한 입자를 사용합니다.
■일반 포션은 변하지 않았습니다.
■레벨이 오르는 소리가 약간 수정되었고, 이제 5레벨이 오를 때마다만 재생됩니다.
■동물들을 번식시킬 때 경험치를 얻습니다.
수정된 버그
■이제 사용자화 투척용 포션이 디스펜서에서 발사되었을 때 적절한 효과를 부여합니다.
알려진 버그
■모루를 현재 방향에서 공기 중에 놓을 때, 엔티티는 착지할 때까지 샛길로 떨어집니다.
■어떤 모루든지간에 모루 아래에 있는 블록을 부수면, 모루는 평범한 모루로 초기화됩니다.
■/kill 커맨드를 사용할 때 에러가 발생했는데, 블록을 홀드중일 때 그것은 보통의 메시지를 보내지만 당신은 죽지 않습니다.
■멀티플레이어 서버에서 아이템의 이름을 변경할 때, 아이템의 전체 이름이 지워지는 순간 클라이언트는 충돌합니다.
클라이언트 다운로드
서버 다운로드(.exe)
Changes
■Added a new Anvil Block for repairing, merging & naming items.
■Three different damage states: Anvil, Slightly Damaged Anvil, and Very Damaged Anvil.
■Anvils can not only rename tools and armor, but any item.
■Renamed placeable items will not retain their name if placed.
■Anvils can merge enchantments
■Items with two different enchantments will give an item with both
■Items with the same enchantment will increase the level of the enchantment if they have the same level or take only the highest if they don't
■Some enchantments can be lost during the merging because of incompatibility (ex: Sharpness I + Smite I)
■The first item seems to have the priority (the lost enchantments are on the second item)
■Anvils can also be dropped in a similar manner to Sand, Gravel, and Dragon Eggs.
■When landing on a mob, the anvil will deal damage relative to the distance it fell.
■Renamed "Chat Settings" to "Multiplayer Settings".
■Contains the old chat settings menu.
■Option for cape-owners to hide their capes ingame.
■Tweaks to debugging
■F3+H now shows tool and armor durability on damaged items - On maps it shows the zoom level.
■Now shows which cardinal direction the player is facing on the f value.
■The pie chart on the F3 overlay is now shown when opening it using shift+F3 instead of vice versa.
■Mobs no longer forget that they are aggressive against a player in Creative mode after a few seconds anymore.
■Creepers now can have custom explosion radius and fuse timer using edited mob spawners and NBT tags (ExplosionRadius & Fuse).
■Potion-like effects given by the Beacon now use semi-transparent particles, to be less intrusive.
■Normal potions remain unchanged.
■Level-up sound now only plays every 5 levels and has been tweaked.
■Gaining experience from breeding animals.
Bug Fixes
■Custom splash potions now give the proper effect when shot from dispensers.
Notable Bugs
■When placing the Anvil in mid air in a certain orientation the entity will be sideways until it lands.
■Breaking the block under any Anvil resets it to a regular Anvil.
■When using the /kill command an error appears, when holding a block it gives the normal message but you don't die.
■When in a multiplayer server and trying to rename an item, if entire name is erased the client will crash.